STO Garant | Garantie geregeld

STO Garant | Garantie geregeld

Reisopmaatje is aangesloten bij de garantieregeling STO Garant. Dit is een garantieregeling die in geval van faillissement van de reisorganisatie ervoor zorgt dat u uw geld terugkrijgt of ervoor zorgt dat u weer naar huis kunt reizen.

De combinatie van reisdiensten die wij aabieden, zijn pakketreizen in de zin van Richtlijn (EU) 2015/2302. Bijgevolg kunt u aanspraak maken op alle EU-rechten die voor pakketreizen gelden. Reisopmaatje is ten volle verantwoordelijk voor de goede uitvoering van de volledige pakketreis. Daarnaast beschikt Reisopmaatje over de wettelijke verplichte bescherming om u terug te betalen en, indien het vervoer in de pakketreis is inbegrepen, te repatriëren ingeval zij insolvent wordt.

STO Garant is een erkende garantieregeling. Het is een derdengeldenregeling die uw betaling waarborgt tot na afloop van uw boeking. Als reiziger betaalt u het boekingsbedrag niet aan Reisopmaatje, maar aan de derdengeldenrekening van de Stichting Derdengelden Certo Escrow, een bij De Nederlandsche Bank (DNB) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM) geregistreerde betaaldienstverlener. Deze Stichting Derdengelden verwerkt alle betalingen voor STO Garant.

De dag na afloop van uw reis wordt uw boekingsbedrag vrijgegeven van de derdengeldenrekening aan Reisopmaatje. Mocht Reisopmaatje voor het einde van uw boeking in een faillissement of surseance van betaling terechtkomen dan wordt uw boekingsbedrag vrijgegeven aan Stichting Take Over (STO). STO zal er dan, afhankelijk van de situatie, voor zorgen dat u uw boekingsbedrag terugkrijgt, uw boeking kunt vervolgen of naar het eindpunt van uw boeking kunt reizen.

Hiermee heeft Reisopmaatje zich van bescherming bij insolventie voorzien bij STO Garant. Wanneer diensten door insolventie van Reisopmaatje niet worden verleend, kunnen reizigers contact opnemen met STO Garant, gevestigd aan de Torenallee 20, 5617 BC te Eindhoven, Nederland, via info@sto-garant.nl of +31 (0)85 13 02 943.

Ter aanvulling:

•  Eventuele klachten of claims over uw reis staan los van deze betaalmethode.
•  De annuleringsvoorwaarden van Reisopmaatje zijn bij deze manier van betalen van toepassing.
•  STO Garant is geen geschillencommissie.

Meer informatie over STO Garant leest u op https://sto-garant.nl

Reisopmaatje is aangesloten bij de garantieregeling STO Garant. Dit is een garantieregeling die in geval van faillissement van de reisorganisatie ervoor zorgt dat u uw geld terugkrijgt of ervoor zorgt dat u weer naar huis kunt reizen.

De combinatie van reisdiensten die wij aabieden, zijn pakketreizen in de zin van Richtlijn (EU) 2015/2302. Bijgevolg kunt u aanspraak maken op alle EU-rechten die voor pakketreizen gelden. Reisopmaatje is ten volle verantwoordelijk voor de goede uitvoering van de volledige pakketreis. Daarnaast beschikt Reisopmaatje over de wettelijke verplichte bescherming om u terug te betalen en, indien het vervoer in de pakketreis is inbegrepen, te repatriëren ingeval zij insolvent wordt.

STO Garant is een erkende garantieregeling. Het is een derdengeldenregeling die uw betaling waarborgt tot na afloop van uw boeking. Als reiziger betaalt u het boekingsbedrag niet aan Reisopmaatje, maar aan de derdengeldenrekening van de Stichting Derdengelden Certo Escrow, een bij De Nederlandsche Bank (DNB) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM) geregistreerde betaaldienstverlener. Deze Stichting Derdengelden verwerkt alle betalingen voor STO Garant.

De dag na afloop van uw reis wordt uw boekingsbedrag vrijgegeven van de derdengeldenrekening aan Reisopmaatje. Mocht Reisopmaatje voor het einde van uw boeking in een faillissement of surseance van betaling terechtkomen dan wordt uw boekingsbedrag vrijgegeven aan Stichting Take Over (STO). STO zal er dan, afhankelijk van de situatie, voor zorgen dat u uw boekingsbedrag terugkrijgt, uw boeking kunt vervolgen of naar het eindpunt van uw boeking kunt reizen.

Hiermee heeft Reisopmaatje zich van bescherming bij insolventie voorzien bij STO Garant. Wanneer diensten door insolventie van Reisopmaatje niet worden verleend, kunnen reizigers contact opnemen met STO Garant, gevestigd aan de Torenallee 20, 5617 BC te Eindhoven, Nederland, via info@sto-garant.nl of +31 (0)85 13 02 943.

Ter aanvulling:

•  Eventuele klachten of claims over uw reis staan los van deze betaalmethode.
•  De annuleringsvoorwaarden van Reisopmaatje zijn bij deze manier van betalen van toepassing.
•  STO Garant is geen geschillencommissie.

Meer informatie over STO Garant leest u op https://sto-garant.nl

Procedure

Na het invullen van het boekingsformulier ontvangt u een e-mail van Certo Escrow (info@certo-escrow.com) met informatie over het voldoen van de betaling voor uw boeking. U betaalt dus niet via de website. Voor alle boekingen geldt dat het volledige boekingsbedrag voor aanvang van de boeking betaald dient te zijn aan de derdengeldenrekening.

Heeft u vragen over de garantieregeling? U kunt ons bereiken via info@reisopmaatje.nl of telefoon +31 (0)6 588 588 46.